Конференцiя ЕМС 2015
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

Перейти донизу

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ Empty ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

Повідомлення автор EMS Вт Бер 17, 2015 11:32 am

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ.
 
Л. М. Сипко
викладач англійської мови
Полтавський кооперативний технікум, м. Полтава
 
У Національній стратегії розвитку освіти в Україні до 2021 року особливо відзначена значимість впровадження в систему освіти засобів інформаційних та комунікаційних технологій, які можуть сприяти підвищенню якості та доступності навчання.
Існують різні варіанти застосування засобів інформаційних та комунікаційних технологій у процесі формування професійно-іншомовної компетентності студентів. Серед них використання діагностичних програм по лексиці і граматиці іноземної мови, електронних підручників, програмних засобів Microsoft Office, професійно спрямованих аудіо- та відеофайлів і мультимедійних програм, інтерактивних ресурсів мережі Інтернет, навчальних інтернет-ресурсів, технологій Веб 2.0 і т.д.
Вивчення іноземної мови студентами-товарознавцями здійснюється в умовах контекстного підходу до навчання. Проаналізовано можливості використання і включення засобів інформаційних та комунікаційних технологій в навчальний процес у трьох базових формах діяльності студентів (у навчальній діяльності академічного типу, квазіпрофесійній діяльності та навчально-професійної діяльності).
У навчальній діяльності академічного типу важливе місце займає передача й засвоєння інформації. Прикладами такої діяльності в навчанні іноземної мови з використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій є виконання завдань на засвоєння лінгвістичних знань - відпрацювання навичок вимови спеціальних термінів; запам'ятовування їх значень; відпрацювання граматичних структур, характерних для мови майбутньої професії; оволодіння різними видами читання. Позначимо деякі з них:
- прослуховування нової професійно орієнтованої лексики при роботі студентів в мережі Інтернет (онлайн); пошук значень нових слів і словосполучень в онлайн-словниках, а також прикладів їх використання в мовленні в певних ситуаціях професійного спілкування із застосуванням сайтів мережі;
- вивчення окремих питань граматики і граматичних структур з використанням списку перевірених викладачем сайтів; виконання студентами граматичних тестів онлайн та аналіз їх результатів;
- прослуховування лекцій по граматиці онлайн;
- ознайомлювальне, переглядові, пошукове, вивчає читання професійно орієнтованих автентичних текстів, розміщених в мережі Інтернет, а також текстів, пропонованих в електронних підручниках за фахом.
В умовах квазіпрофесійної діяльності студенти індивідуально і спільно з іншими студентами виконують завдання, характерні для їх майбутньої професії. Нами активно використовувалися як дискусії на професійно значущі теми, так і рольові ігри. Професійно орієнтовані дискусії та рольові ігри є ефективними засобами активізації навчально-мовленнєвої діяльності студентів. У грі закріплюються властивості, необхідні студентам для виконання соціальних, професійних і творчих функцій. У дослідженні особливістю використання рольових ігор при навчанні іноземної мови майбутніх товарознавців було застосування засобів інформаційних та комунікаційних технологій при підготовці та проведенні ігор.
Отже, використання засобів інформаційних та комунікаційних технологій в поєднанні з традиційними сприяє:
- підвищенню мотивації до вивчення іноземної мови студентами;
- формуванню у них певного рівня інформаційної культури;
- підвищення ефективності сприйняття навчального матеріалу студентами;
- систематичному розвитку комунікативних навичок майбутніх фахівців-товарознавців;
- мотивуванню студентів до поповнення активного і пасивного запасів професійної лексики англійською мовою;
- вдосконалення у студентів умінь читання, аудіювання, монологічного і діалогічного висловлювання з активним використанням автентичних матеріалів і файлів з мережі Інтернет;
- знайомству студентів з професійними проблемами в галузі товарознавства;
- ефективному контролю процесу навчання іноземної мови майбутніх товарознавців та оцінці їх досягнень в даній області.
Перелік посилань
1. Коваленко Ю. А. Використання інформаційних технологій у навчанні іноземних мов / Ю. А. Коваленко // Іноземні мови. – К., 1999. – №4. – С. 37–41.
2. Полат Е. С. Интернет на уроках иностранного язика / Е. С. Полат // ИЯШ. – 2000. – № 2, 3.
3. Полат Є. С. Метод проектов на уроках иностранного языка [Електронний ресурс] / Е. С. Полат. – Режим доступу : http://www.ioso.ru/distant/library/publication/iaproj.htm
4. Полат Є. С. Типология телекоммуникационных проектов [Електронний ресурс] / Е. С. Полат. – Режим доступу : http://www.ioso.ru/distant/library/publication/types.htm
5. Стрикун О. С. Навчання іноземній мові шляхом використання мультимедійних технологій [Електронний ресурс] / О. С. Стрикун. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com/14.NTP_2007/Pedagogica/21872.doc.htm
6. Яценко Ю. С. Интеграция информационно-коммуникационных технологий в процесс обучения иностранным язикам [Електронний ресурс] / Ю.С.Яценко // Преподаватель высшей школы в XXI веке. Международная научно-практическая Интернет-конференция. – 30 марта 2007 г. – Режим доступу : http://www.t21.rgups.ru/doc/5/21.doc
EMS
EMS

Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МИТНИКІВ
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ
» ЕФЕКТИВНІСТЬ КУРСОВОЇ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІЗ ТОВАРОЗНАВСТВА ТА ЕКСПЕРТИЗИ В МИТНІЙ СПРАВІ
» ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ
» ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі