Конференцiя ЕМС 2015
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ

Перейти донизу

ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ Empty ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ

Повідомлення автор EMS Пт Бер 13, 2015 9:54 pm

ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ
 
С.Е. Мороз
викладач,
Полтавський кооперативний технікум, Полтава
В.Л. Ногаль
співробітник науково-навчального центру,
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет
економіки і торгівлі», Полтава

Під час фахової підготовки майбутніх товарознавців-експертів викладачі вищої школи мають на меті одночасно вирішити такі головні завдання: забезпечити ефективне засвоєння студентами великого обсягу знань; сформувати у них основи цілісного системного мислення; сприяти їх розумовому розвитку і, таким чином, створити умови для становлення високопрофесійних фахівців. Психолого-педагогічні дослідження свідчать про те, що будь-яка форма діяльності, поглиблений роздум, активне сприйняття інформації, якісне виконання будь-яких складних проектів, що моделюють елементи майбутньої професії, – передбачає і потребує зацікавленості та уваги студентів.
Ми цілком погоджуємося з науковцями, які зазначають: «…совершенно очевидно, что люди по-разному воспринимают окружающую действительность: по-разному видят, слышат, чувствуют. Личностное развитие человека несет на себе отпечаток его физического развития, умственного, возрастных, социальных и других особенностей. Процесс обучения не может быть эффективным без учета этих особенностей. Когнитивная деятельность человека это сложнейший и многогранный процесс, включающий в себя восприятие, распознавание образов, внимание, память, воображение и др. Все эти процессы взаимосвязаны и взаимообусловлены. Но как часто мы ловим себя на том, что, слушая лекцию, читая или выполняя другое действие, наши мысли совсем далеко от того, что мы делаем…» [1].
Наш досвід свідчить, що дбайливе та уважне ставлення до студентів, невимушена атмосфера спілкування під час проведення аудиторних занять з дисциплін митного спрямування, створюють передумови для вільної синтезуючої творчості майбутніх фахівців. Допомогою у заохоченні студентів до творчої діяльності є застосування інтерактивних інформаційних технологій, які, на наш погляд, сприяють вирішенню проблем, пов’язаних із забезпеченням сприйняття інформації, плануванням розподілу уваги тощо.
На наше глибоке переконання, рівень ефективності навчальної діяльності повною мірою залежить від уміння викладача управляти увагою студентів. Під час викладання дисциплін митного спрямування ми вирішуємо питання управління увагою студентів шляхом застосування опор, особливого роду стимулів, які забезпечують переключення, концентрацію уваги, її розподіл, що у кінцевому результаті допомагає майбутнім товарознавцям-експертам усвідомлювати навчальний матеріал, розуміти, запам’ятовувати його і, найголовніше, застосовувати під час виконання практичних професійних завдань.
Під час викладання дисциплін митного спрямування доцільно використовувати як внутрішні (пауза), так і зовнішні опори:
- вербальні (плани, тези, логіко-структурні або функціональні схеми, опорні слова або смислові віхи тощо);
- схематичні (плани, схеми-діаграми, блок-схеми, таблиці, цифри, хронологічні таблиці тощо);
- ілюстративні опори (комікси, плакати, інфограми тощо) (рис. 1).
 ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ D7lti
Рис. 1. Опора для пояснення переваг впровадження «електронної митниці» та «електронного декларування»
 
Використання у навчальній діяльності майбутніх товарознавців-експертів у митній справі такої опори – спроба реалізувати основну ідею огляду – «бачимо все необхідне в одному місці, маємо повну картину подій, які подаються за допомогою прямої мови коміксу». Важливо, щоб опори були простими, зручними і зрозумілими, тоді вони стануть оптимальними для сприйняття кожного студента.
Під час конструювання змісту навчального матеріалу необхідно впорядковувати інформацію таким чином, щоб чітко простежувався зв'язок елементів (рис. 2).
ІНТЕРАКТИВНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У МИТНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТОВАРОЗНАЦІВ-ЕКСПЕРТІВ 1zb5lqv
Рис. 2. Фрагмент навчальної презентації для роз’яснення процедури переміщення товарів через митний кордон України
Так, наприклад, схематичне відображення ланцюга постачання товарів у контексті впровадження Рамкових стандартів безпеки та спрощення світової торгівлі (SAFE) у вигляді фрагмента логістичної системи, дозволяє візуалізувати проблему прискорення товароруху та пояснює шляхи вирішення цієї проблеми.
Використання інтерактивних освітніх технологій, візуалізація навчального матеріалу забезпечують комплексне сприйняття студентами професійно-важливої інформації. Спеціальна підготовка навчальної інформації з дисциплін митного спрямування для використання у професійній підготовці майбутніх товарознавців-експертів, дозволяє подавати студентам основні та/або необхідні відомості у формі легкій для розуміння та запам’ятовування.
Переконані, що вивчення технології декларування товарів митним органам із впровадженням запропонованих освітніх технологій, допоможе викладачам профільних дисциплін циклу професійної та практичної підготовки глибше осмислити власну педагогічну концепцію у викладанні кожної окремої теми дисциплін митного спрямування та забезпечить якісну митну підготовку майбутніх товарознавців-експертів. Моделювання разом зі студентами на практичних заняттях різноманітних цікавих і доцільних з позицій майбутньої професійної діяльності ситуацій, «занурення у професію» агентів з митного оформлення, в основі якого діалогічна взаємодія буде орієнтована на врахування особистісних потреб кожного учасника комунікацій, забезпечить позитивну мотивацію товарознавців-експертів до опанування майбутньою фаховою діяльністю на ринку митних послуг, конкурентоспроможність якої у сучасних умовах активної переорієнтації та розвитку зовнішньоекономічних відносин не викликає сумнівів.
Перелік посилань
1. Ткаченко И. П. Роль уваги в процесі навчання / И. П. Ткаченко, Н. А. Карпова // Наукові праці Вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет». Сер. : Педагогіка, психологія і соціологія . – 2014. – № 1(1). – С. 207-210.

СКАЧАТЬ
EMS
EMS

Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ
» ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ НА ЗАНЯТТЯХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МИТНИКІВ
» ЕФЕКТИВНІСТЬ КУРСОВОЇ ПЕРЕПІДГОТОВКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ІЗ ТОВАРОЗНАВСТВА ТА ЕКСПЕРТИЗИ В МИТНІЙ СПРАВІ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИКИ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі