Конференцiя ЕМС 2015
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ

Перейти донизу

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО  КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ Empty ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ

Повідомлення автор EMS Пн Бер 16, 2015 3:36 pm

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО  КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ
 
П. С. Луцикович
викладач вищої категорії
Полтавський кооперативний технікум, м. Полтава (Україна)
 
Формування професійних компетентностей у студентів на товарознавчому відділенні проводиться як на заняттях, так і після них.
Основною особливістю компетентісного підходу, в порівнянні з традиційним, є зміщення акценту з накопичення певних знань, умінь та навичок до формування і розвитку у студентів здатності використовувати їх на практиці.
Викладачі на заняттях з товарознавства, комерційної діяльності, основ бізнесу, економіки підприємства, маркетингу, менеджменту формують професійну творчу особистість. У процесі вивчення спеціальних дисциплін студенти пишуть реферати, дослідні роботи, складають кросворди, завдання для тестового контролю знань студентів, тощо.
Формують професійні компетентності у студентів викладачі товарознавчих, комерційних дисциплін і на практичних заняттях, навчальній та технологічній практиці.
Найбільш прийнятна форма навчального заняття – практичне заняття, під час якого викладач організовує детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формує вміння і навички їх практичного застосування, найчастіше – за допомогою індивідуального виконання студентами відповідних завдань.
Формуванню професійних компетентностей студентів сприяє технологічна практика, яка проводиться у брокерських конторах та торговельних організаціях різних форм власності. Більшість студентів-практикантів творчо підходять до виконання індивідуальних завдань, написання звітів про проходження технологічної практики.
Згідно з концепцією Болонської конвенції студенти товарознавчого відділення щорічно залучаються до науково-дослідної роботи під керівництвом викладачів. Перша сходинка до цієї роботи – участь у творчому конкурсі або  олімпіаді з фахових дисциплін .
Метою проведення творчих конкурсів та олімпіад є: застосування творчого потенціалу студентської молоді; розвиток здібностей обдарованих студентів; залучення студентів до науково-дослідної роботи; стимулювання творчої праці студентів; впровадження в навчальний процес сучасних методів навчання; підвищення якості підготовки фахівців; підвищення інтересу до дисципліни, яка вивчається.
На першому місці у підготовці до конкурсу “Кращий за спеціальністю”, “Товарний калейдоскоп” будь-якого рівня стоїть самоосвітня діяльність студентів. Роль викладача тут зводиться до керівництва й заохочення зусиль студентів. Саме він допомагає спланувати регулярну підготовку до майбутніх змагань, вчасно виявити, над чим слід працювати, націлює на постійну самоосвітню діяльність. Підготовка до конкурсів і олімпіад триває протягом року. Необхідною умовою є захоплення студентів дисципліною, їх бажання та здатність вчитися, особиста впевненість в майбутніх перемогах.
Модернізація вищої освіти в Україні передбачає  обов’язкове залучення майбутніх фахівців до пошуково-дослідної роботи.
Науково-дослідна робота студентів   технікуму спрямована на розвиток стійкого інтересу до самоосвіти, стимуляції зв’язку досліджень з практикою.
Складовою частиною науково-дослідної діяльності студентів є  одержання нових знань з метою практичного їх використання: збір даних, аналіз, систематизація, узагальнення.
Цей процес у технікумі проводиться у формі гурткової, курсової роботи, нетрадиційних занять методом ділових, рольових ігор, занять-семінарів, наукових конференцій.
Студенти вчаться працювати в електронній бібліотеці, роблять огляд літератури, пишуть реферати, доповіді.
Науково-дослідна робота у технікумі спрямована на розвиток наукового мислення, професійної майстерності студентів, виховання національної свідомості, естетичного виховання.
Однією з активних форм розвитку у студентів зацікавленості до обраної спеціальності є проведення тижня комерсанта, метою проведення якого є прищеплення інтересу до обраної спеціальності, закріплення та узагальнення знань, отриманих студентами за час навчання у технікумі, залучення студентів до проведення заходів, які пов’язані з професійною підготовкою фахівців.
 Проведення тижня комерсанта сприяє розвитку фахової компетентності та навичок студентів, допомагає реалізувати їх особистий потенціал, забезпечує конкурентоспроможність випускників на національному та міжнародному ринку праці. Під час проведення тижня комерсанта студенти мають можливість реалізувати особисті інтереси та власні здібності.
Необхідно сказати, що виховання професійних компетентностей студентів у процесі попередньої роботи та участь у конкурсах або олімпіадах стає однією з засад всебічної підготовки майбутнього фахівця.
Всі викладачі фахових дисциплін товарознавчого відділення розвивають та формують професійну компетентність студентів, майбутніх працівників торгівлі.
Аналіз показує, що викладачам необхідно більше уваги приділяти компетентнісному підходу до підготовки спеціалістів.
Перелік посилань
1. Драч І.І. Компетентний підхід як засіб модернізації змісту вищої освіти. Проблеми освіти: наук.зб. – К.: Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. – 2008.-Вип. 5.7.- С. 44-48.
2. Радченко Л.О., Льовшина Л.Д., Головко М.П., М’ячиков О.В.,  Мартишко І.Ф.. Товарознавство непродовольчих товарів: Навчальний     посібник.  – Х.: Світ книг, 2013. – 943 с.

EMS
EMS

Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИКИ
» ВПЛИВ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВНЗ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ
» ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ
» ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ
» ВИВЧЕННЯ ЕКСПОЗИЦІЇ ПОЛТАВСЬКОГО ХУДОЖНЬОГО МУЗЕЮ (ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ) ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРОШЕНКО, ЯК НЕВД’ЄМНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі