Конференцiя ЕМС 2015
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

Перейти донизу

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ Empty ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

Повідомлення автор Дмитрий Вт Бер 10, 2015 9:49 am

ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ
 
О.В. Пахолюк
к.т.н., ст. викладач кафедри товарознавства
та експертизи в митній справі
         Луцький НТУ, м. Луцьк
 
В умовах жорсткої конкуренції на ринку праці тільки найбільш досвідчені, кваліфіковані, цілеспрямовані та підприємливі студенти мають переваги перед іншими при отриманні високооплачуваної роботи. В таких умовах необхідно бути конкурентоорієнтованим з перших днів навчання у вузі.
Конкурентноздатність студента-товарознавця – це його здатність в умовах зростаючої конкуренції на ринку праці мати на момент закінчення навчання у вузі гарантовану роботу за спеціальністю з перспективою успішного просування по службовій драбині.
Основними факторами, які затримують професійний розвиток і підвищення конкурентноздатності, - це відсутність життєвого досвіду, неготовність проявляти ініціативу, приймати самостійні рішення, брати на себе відповідальність, психологічні проблеми у спілкуванні, неспроможність до інтенсивної праці [1].
Для забезпечення високої конкурентоорієнтованості у період навчання у вузі студентам необхідно самим формувати і розвивати у собі відповідні якості. До самого закінчення навчання багато студентів навіть не задумуються над тим, як вони будуть жити далі і де працювати.
Суб’єктами забезпечення конкурентноздатності студентів можуть виступати: вищі навчальні заклади в особі загально вузівських служб чи випускаючої кафедри, підприємства-роботодавці, батьки студента і звичайно сам студент. Завдання працевлаштування повинне стояти не перед випускником, а перед студентом, який ще знаходиться у процесі навчання і становлення як особистості і спеціаліста.
Одним із важливих факторів, які визначають картину на ринку праці є сукупність вимог та очікувань роботодавця по відношенню до працівника. Вимоги роботодавців по відношенню до спеціалістів дуже високі. За сучасних умов, з усіх критеріїв конкурентноздатності молодих спеціалістів, найбільш вагомими є [1]:
- кваліфікація, рівень отриманих знань, професійна компетентність;
мотивація;
- культура (цінності і рівень розвитку);
- поведінкові характеристики, життєва орієнтація.
Проте, з другої сторони, на ринку затребувані спеціалісти, які володіють сплавом наступних вмінь та навичок:
- розумові здібності – розвинені аналітичні здібності, системність, гнучкість мислення, креативність, вміння справлятись з великим об’ємом інформації і знаходити складні рішення в тяжкій ситуації;
- комунікативні навички – уміння вести ділові переговори для досягнення результату, уміння взаємодіяти з людьми, здатність подати найбільш ефективно свою точку зору, наявність довгочасних зв’язків;
- організаторські навички – уміння спланувати особисту діяльність і діяльність групи, вміння поставити задачі, розподілити зусилля і завдання, проконтролювати досягнення результатів, здатність прогнозувати ситуацію;
- особистісні якості – роботоздатність, культури і інтереси, сімейне благополуччя, вміння взяти відповідальність за свої справи і справи групи, висока мотивація для досягнення мети, прагнення до розвитку і успіху тощо.
Існують певні механізми за допомогою яких, формується конкурентноздатність студентів-товарознавців. Проте її досягнення потребує постійних і серйозних зусиль з боку самого студента протягом періоду його навчання у вузі.
Виділяють дві групи факторів організаційної поведінки студентів [1] на сучасному ринку праці:
- фактори стратегічної поведінки у період навчання;
- фактори тактичної поведінки під час навчання.
До стратегічних факторів відносяться:
- фундаментальна підготовка за напрямом навчання;
- формування навичок організаторської діяльності;
- освоєння майбутньої професійної діяльності з першого дня навчання у вузі;
- розвиток підприємницьких здібностей;
- використання сучасних технологій формування плану життя і кар’єри;
- підтримка високого рівня працездатності;
- створення позитивної репутації;
- постійний самоконтроль результатів і процесів особистої життєдіяльності.
Тактичні якості впливають безпосередньо на становлення і самореалізацію особистості товарознавця. До них відносяться:
- освоєння знань і технологій навчання у сучасному вузі;
- особистісна організованість студентів (розробка і використання технік особистої роботи);
- розширення власного кругозору, уміння бути цікавим;
- підвищення особистісної привабливості (культури поведінки, етикету спілкування);
- складання планів особистої діяльності на рік, місяць, тиждень, день.
Дані фактори направлені на самоуправління та самокерування поведінкою студента у період навчання, формують його конкурентоорієнтованість та конкурентноздатність.
Наявність усіх цих факторів, а також сама поведінка студента, характеризує молодого спеціаліста як конкурентноздатного товарознавця-експерта. Це буде вирішальним чином відображатись на його самореалізації і життєвому успіху.
Отже, сучасний ринок, крім високого професіоналізму, вимагає від молодого спеціаліста ще й особистої відповідальності та психологічної готовності до різноманітних складних ситуацій. Важливо не лише володіти знаннями, але й управляти ними, створюючи інформаційне поле.
Основною задачею сьогодення – є формування сприятливого середовища, яке забезпечує безперервний інтенсивний ріст і розвиток молодих спеціалістів.
Перелік посилань
1.Студент вуза: технологии обучения и профессиональной карьеры: Учебное пособие / Под ред. д-ра экон. наук, проф. С.Д. Резника. – М.: ИНФРА-М, 2010. – 475 с.
2. Передрій О.І. Управління якістю підготовки товарознавців-експертів [Текст] / О.І. Передрій, О.В. Пахолюк // Науковий журнал «Вісник ДонНУЕТ», 2012, № 1 (53). – С. 257-261.
 

Дмитрий
Дмитрий
Admin

Кількість повідомлень : 95
Дата реєстрації : 10.03.2015
Вік : 32
Звідки : Полтава

https://konfemc.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ВПЛИВ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВНЗ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИКИ
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ ПОЛТАВСЬКОГО КООПЕРАТИВНОГО ТЕХНІКУМУ
» ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ
» ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі