Конференцiя ЕМС 2015
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ

Перейти донизу

CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ Empty CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ

Повідомлення автор EMS Вт Бер 17, 2015 8:57 am

CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ
 
Коваль Х.В., магістр
Гавриляк М.Я., к.б.н., доц.
Львівська комерційна академія, м.Львів
 
Ринок печива в Україні є складовою частиною кондитерського ринку. Частка виробництва кондитерських виробів в Україні у розрізі товарних груп наведено на рис. 1.
CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ 9k=
Рис. 1. Частка виробництва кондитерських виробів в Україні
у розрізі товарних груп, 2014 р. [3]
 
Обсяги внутрішнього виробництва печива до 2013 р показували позитивну динаміку розвитку. Тенденція до зниження показників виробництва очікувалась у 2014 р, і простежується за підсумками року. Зокрема, виробництво солодкого печива і вафель в країні у 2014 році знизилось на 22,4% – до 298 тис. тонн. У грудні обсяг виробництва печива та вафель склав 22,6 тис. тонн, що на 25,5% менше, ніж в аналогічному місяці 2013 року і на 12,2% поступається листопадовому показнику 2014 року. Слід зазначити, що на розвиток українського ринку печива наклала відбиток тенденція до здорового харчування. Найбільшу конкуренцію печиву складають пряники і цукерки, однак, перевагою печива, є, в першу чергу те, відсутність у складі великої кількості харчових добавок [2].
Вітчизняний ринок, в основному, контролюють місцеві виробники (понад 97%). Протягом минулих років на українському ринку кондитерських виробів сформувалися однозначні лідери галузі, до яких відносяться корпорація Roshen, "Конті», «Монделіс України», «Бісквіт-Шоколад», «Нестле Україна», компанія «АВК» та багато інших. Проте, останнім часом спостерігається тенденція до нарощування кількості імпортної продукції і, відповідно, зниження частки українських виробників. Так, у 2011 році частка імпортної продукції на українському ринку становила лише 1,1%, проте, за підсумками 5 міс. 2014 р. показник збільшився до 2,4%.
В цілому ж, за період 2011-2013 рр. обсяги імпорту в натуральних показниках зросли практично в два рази. За підсумками 5 міс. 2014 р. відзначається незначне нарощування імпорту; і знаходиться воно у межах 0,5%,порівняно з аналогічним періодом 2013, однак, підтверджує сформовану раніше тенденцію до нарощування імпортної продукції на ринку України.
Однозначними лідерами з імпорту печива в Україні за 5 міс. 2014 були такі країни як Росія (40%) і Голландія (23,5%). Показник Чехії в досліджуваний період склав 15,1%. Частка інших країн-імпортерів, як правило, не перевищує 14,0% [1].
Важливо відзначити, що за підсумками 2012 р. частка експорту кондитерських виробів із загального обсягу вивезених продуктів харчування склала 6,6%, що підтверджує значущість вітчизняного виробництва для економіки України. Крім цього, обсяги експорту значно перевищують обсяги імпорту продукції на ринку, що пов'язано з лояльністю українських споживачів до вітчизняних виробників завдяки нижчій ціні і високій якості. На ринки країн СНД потрапляє понад 80% експортованого Україною печива. При цьому, у 2011-2013 рр. відмічається незначне зниження обсягів експорту печива з України, що пов’язано із збільшенням темпів внутрішнього споживання, а також зниження обсягів виробництва. Дана тенденція відзначається і за підсумками 5 міс. 2014 Так, за досліджуваний період обсяги експорту перебували на рівні 21 тис. т, що перевищує на 26% показник аналогічного періоду 2013 року [1].
Великими компаніями-експортерами є такі оператори, як «АВК», Харківська бісквітна фабрика, «Конті» тощо. Основна трійка країн-споживачів українського печива за 5 міс. 2013-2014 рр. не змінилася. Серед них у 2014 р – Росія (26,8%), Казахстан (25,5%) і Молдова (7,5%); їх сумарна частка склала в 2014 році 59,8% проти 67,3% роком раніше. Незважаючи на переваги імпортної продукції, до яких слід віднести яскраву зручну упакування, відомі міжнародні бренди, незвичайні смаки, гарантію якості всіх партій, у вітчизняних виробників перед зарубіжними є свої переваги. Ключовими з них слід відзначити більш низьку ціну, великий асортимент смаків, а також думку споживачів, згідно з яким імпортне печиво містить у собі шкідливі для здоров’я інгредієнти, що подовжують термін зберігання [4].
В упаковці печива також відзначаються свої тенденції. Так, споживачів приваблює яскрава і барвиста упаковка. Виробники прагнуть розмістити на упаковці візуальну інформацію про добавки, що містяться в печиві, завдаючи зображення горіхів, шоколаду, лимона, винограду тощо. На сьогоднішній день виробники шукають нові ніші для даного ринку. Актуальною вважається ніша так званого «офісного печива». Печиво має «підтримувати» імідж фірми, бути зручним для споживання і мати невеликі розміри. Зараз цей сектор заповнюється в основному імпортним печивом, яке відповідає даним критеріям. Крім цього, на ринку практично вільна ніша товарів у великій розфасовці (250-300 г), розрахованого на щоденне масове споживання [5].
Отже, ринок печива, як частина кондитерського ринку України, розвивається в умовах жорсткої внутрішньої і зовнішньої конкуренції, що стимулює постійно вдосконалювати управлінські процеси і забезпечувати високі світові стандарти якості виробленої продукції.
 
Перелік посилань
 
1. Соколов А. Обзор рынка печенья Украины / А. Соколов // Мир продуктов. – 2014. – №5. – С. 8-12.
2. Осауленко Ю. А. Кондитерський ринок України [Електронный ресурс] / Ю. А. Осауленко // Food&Drinks market/ – 2012. – №1. – Режим доступу: http://wwwfoodmarket.spb.ru/.
3. Обсяги виробництва солодощів [Електронний ресурс] // Державна служба статистики України: офіційний веб-сайт – 2013. – Режим доступу: http://wwwukrstatgov/ua/.
4. Матеріали сайту «Кондитер України» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukrkonditer.kiev.ua/.
5. Сучасний стан справ в кондитерській галузі України [Електронний ресурс] – Діловий Вісник ТПП України. – 2012.– №8 (219) – Режим доступу: http://ukrkondprom.com.ua/.

EMS
EMS

Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» ЗМІНА МІКРОБІОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ ЦУКРОВОГО ПЕЧИВА ПІД ЧАС ЗБЕРІГАННЯ
» АСОРТИМЕНТ ГЕОТЕКСТИЛЬНИХ НЕТКАНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РИНКУ УКРАЇНИ
» МАРКУВАННЯ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ В УКРАЇНІ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
» АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕЧНІСТЮ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ В УКРАЇНІ У ВІДПОВІДНОСТІ З ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ВИМОГАМИ
» АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕЧНІСТЮ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ В УКРАЇНІ У ВІДПОВІДНОСТІ З ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ВИМОГАМИ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі