АСОРТИМЕНТ ГЕОТЕКСТИЛЬНИХ НЕТКАНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РИНКУ УКРАЇНИ
Конференцiя ЕМС 2015 :: Тезисы по основным тематическим направлениям конференции :: Секция 2. Товароведение – основа экспертизы товаров.
Сторінка 1 з 1
АСОРТИМЕНТ ГЕОТЕКСТИЛЬНИХ НЕТКАНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РИНКУ УКРАЇНИ
АСОРТИМЕНТ ГЕОТЕКСТИЛЬНИХ НЕТКАНИХ МАТЕРІАЛІВ НА РИНКУ УКРАЇНИ
О. В. Кириченко
асистент кафедри експертизи та митної справи
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», м. Полтава
Л. В. Пелик
професор кафедри товарознавства непродовольчих товарів, д.т.н., професор
Львівська комерційна академія, м. Львів
Появу на ринку України геотекстильних нетканих матеріалів (ГНМ) зумовило використання геосинтетичних матеріалів, перш за все, у дорожньому будівництві. Так, Державне агентство автомобільних доріг України займається технічним регулюванням цієї сфери діяльності, розробляє нормативні документи (ДСТУ, СОУ, ГБН), здійснює наукові дослідження нових матеріалів та технологій у дорожній галузі разом з провідними спеціалістами [1]. Державне агентство автомобільних доріг України затвердило каталог сучасних матеріалів для будівництва, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, серед яких окремим пунктом виділені геосинтетичні матеріали.
ГНМ представлені наступними виробниками: ТОВ «Пульсар і Ко» (Україна, м. Рівне), концерн DuPont Geosynthetics (Люксембург), ВТФ «ВЕЛАМ» (Україна, м. Миколаїв), компанія Viganо Pavitex (Італія), ТОВ «Гексанеткані матеріали» (Російська Федерація), ТОВ «Едельвейс» (Україна, м. Луцьк), Завод покрівельних матеріалів «Акваизол» (Україна, м. Харків). Крім зазначених виробників, на ринку України також присутні й інші – з Білорусі, Російської Федерації, Угорщини, США тощо.
Однак наразі ГНМ використовуються як у дорожньому, так і у гідротехнічному, промисловому, цивільному та ландшафтному будівництві, у результаті чого постає питання правильного вибору полотен з оптимальними властивостями та за прийнятною ціною із достатньо широкого асортименту.
Серед виробників ГНМ України немає підприємства, що спеціалізувалося б на виготовленні лише даних товарів. Більшість з них почали масове виробництво порівняно недавно. Особливістю роботи українських підприємств-виробників є те, що вони, зазвичай, використовують імпортну сировину; технологічне обладнання закуплене за кордоном, але, в більшості випадків, уже не нове; технологія отримання полотен обмежується голкопробиванням з подальшими термофіксацією, каландруванням, прописуванням, використанням скляних волокон, сіток; основною сировиною все ще залишається поліефірне волокно. Тому асортимент ГНМ українського виробництва відрізняється за поверхневою густиною, ціною тощо.
Так, завод покрівельних матеріалів «Акваизол» виготовляє ГНМ під торговою маркою геотекстиль «РУНО» [2]. Технологія отримання – голкопробивання, полотно із поліефірних волокон власного виробництва. Основними обробками є каландрування, термофіксація та пропитування полімерними композиціями (хімічне скріплення). Мінімальна поверхнева густина термофіксованого каландрованого нетканого полотна –
80 г/м2, максимальна – 300 г/м2, із кроком 20 г/м2.
Асортимент компанії «Пульсар і Ко» (м. Рівне) найширший серед українських виробників [3]. Він представлений полотном нетканим геотекстильним голкопробивним «Геопульс» з поверхневою густиною 100-1100 г/м2, полотном нетканим геотекстильним голкопробивним підвищеної міцності «Геопульс-П» – 300-700 г/м2, полотном нетканим геотекстильним голкопробивним термофіксованм «Геопульс-ТФ» – 120-340 г/м2. Ірпінська фабрика нетканих матеріалів «К.ТЕКС» почала випускати геотекстиль для ландшафтного дизайну та облаштування територій [4]. Основними функціями, що виконує даний матеріал є розділення ґрунту, перешкоджання росту бур’янів, гідроізоляція, дренаж, захист від механічних пошкоджень тощо.
Серед ГНМ закордонного виробництва найбільшим попитом користується геотекстиль Typar (Люксембург) [5]. Полотно отримується із поліпропіленових волокон, що термічно скріплюються. Асортимент представлений полотнами з поверхневою густиною 68-260 г/м2. Перевагою даних матеріалів є мала товщина полотна, у порівнянні з голкопробивними, з високими значеннями показників механічних властивостей. Для ландшафтного дизайну також використовують ГНМ Tipptex, що виробляється компанією Bonar Geosyntetics Kft (Угорщина) [6]. Полотна отримуються голкопробиванням поліпропіленових волокон з подальшим термічним скріпленням (Tipptex BS) та зміцненням гарячим повітрям (Tipptex B). Геотекстиль Tipptex BS виготовляється поверхневою густиною від 85 до 350 г/м2.
Таким чином, геотекстильні неткані матеріали на ринку України представлені як вітчизняними, так і закордонними виробниками; асортимент досить широкий, що дає можливість використовувати дані полотна не лише в дорожньому будівництві.
Перелік посилань
1. Державне агентство автомобільних доріг України (офіційний сайт) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ukravtodor.gov.ua. – Назва з екрану.2. Завод кровельных материалов «Акваизол» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.aquaizol.ua. – Назва з екрану.
3. ТОВ – компанія «Пульсар і Ко» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://pulsarua.com. – Назва з екрану.
4. Геотекстиль в новом качестве от «К.ТЕКС» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ktex.com.ua. – Назва з екрану.
5. TYPAR Weather Protection System [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.typar.com. – Назва з екрану.
6. Материалы для ландшафта [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://geosvit.com.ua/material/tipptex. – Назва з екрану.
CКАЧАТЬ
EMS- Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015
Схожі теми
» CТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ ПЕЧИВА В УКРАЇНІ
» СУЧАСНИЙ АСОРТИМЕНТ ТА ВЛАСТИВОСТІ ІНТЕР’ЄРНОГО НАНОТЕКСТИЛЮ
» Міністерство освіти і науки України
» ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕЧНІСТЬ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ
» ТОВАРОЗНАВЧА ХАРАКТЕРИСТИКА НОВИХ ВИДІВ УТЕПЛЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ОДЯГУ
» СУЧАСНИЙ АСОРТИМЕНТ ТА ВЛАСТИВОСТІ ІНТЕР’ЄРНОГО НАНОТЕКСТИЛЮ
» Міністерство освіти і науки України
» ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕЧНІСТЬ ЛАКОФАРБОВИХ МАТЕРІАЛІВ
» ТОВАРОЗНАВЧА ХАРАКТЕРИСТИКА НОВИХ ВИДІВ УТЕПЛЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ ОДЯГУ
Конференцiя ЕМС 2015 :: Тезисы по основным тематическим направлениям конференции :: Секция 2. Товароведение – основа экспертизы товаров.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі