ПЕДАГОГІЧНИЙ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Конференцiя ЕМС 2015 :: Тезисы по основным тематическим направлениям конференции :: Секция 6. Формирование профессиональных компетентностей при подготовке товароведов-экспертов.
Сторінка 1 з 1
ПЕДАГОГІЧНИЙ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
ПЕДАГОГІЧНИЙ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ
Т.В. Іноземцев
Полтавський національний педагогічний
університет імені В. Г. Короленка, м. Полтава
Формування особистості триває все життя, однак період навчання у вищий школі відіграє у цьому процесі особливу роль. Саме у студентські роки закладаються основи професійних якостей фахівця, з якими він ввійде в нову для нього атмосферу діяльності, де відбуватиметься його подальший розвиток як особистості. Тому питання особистісного розвитку студентів у контексті майбутньої професійної діяльності має постійно знаходитися в центрі уваги навчального закладу.
Роль ВНЗ на сучасному етапі розвитку суспільства полягає у розв’язанні надзвичайно важливої та актуальної, водночас досить складної проблеми удосконалення навчально-виховного процесу, забезпечення культурного і духовного розвитку особистості кожного студента. Тому процеси навчання та виховання нероздільні, повинні бути послідовними і безперервними. Як не можна навчати, не створюючи виховних впливів, так і не можна вирішувати виховних задач, не надаючи вихованцям знань, умінь навичок та мінімального досвіду майбутньої професійної діяльності.
Навчання і виховання у вищій школі є цілеспрямованим процесом, який відбувається з урахуванням особливостей кожного конкретного навчального закладу, зокрема професіоналізму викладацького складу, який значною мірою є носієм духовно-моральних, етичних, ділових якостей, рівня його взаємодії зі студентами-вихованцями і впливу на їх свідомість з метою формування у них виваженої життєвої позиції, вміння сприймати, використовувати, поширювати і здобувати необхідний досвід, здатності бути носіями провідних ідей, організаторами суспільно-політичного життя в країні.
Найважливішим завданням, що покладається на вищий навчальний заклад, є формування особистості студента, його професійних компетенцій. Велику роль у процесі формування майбутнього фахівця відіграє викладач. У сучасних умовах він повинен не тільки передавати студентам знання, а й прилучати їх до культури, допомагати орієнтуватися в ній.
Творча атмосфера у колективі викладацького складу навчального закладу, професіоналізм і авторитет кожного викладача серед студентів не можуть бути створені одночасно, вони напрацьовуються роками. Педагоги повинні бути прикладом для студентів, взірцем ціннісного та відповідального ставлення до творчості, професії, справи і до людей. Для виховання молоді дуже важливим є, хто саме виховує, тобто особистість викладача і наставника, його зовнішній вигляд, культура, ерудиція, професіоналізм, доброзичливість, чесність, порядність, відношення до своїх обов’язків, уміння передати знання та заохотити студентів до набуття і постійного поповнення знань, демократизм, повага до особистості. Чим більшою мірою викладачі виявлятимуть у спілкуванні зі студентами такі професійні якості, тим вагомішими будуть досягнення ВНЗ у виховній та навчальній роботі
Формування особистості відбувається за безпосередньої участі колективу. Від того, в якому оточенні перебувала людина, які поради та настанови вона отримувала, залежатиме її майбутнє входження у професію. За своїм статусом саме викладач вищої школи визначає характер педагогічної взаємодії, а тому повинен володіти низкою таких морально-комунікативних якостей як гуманістична спрямованість, високий рівень загальної і психологічної культури, чесність і ясність у взаєминах із людьми, зацікавленість у розвитку потенційних можливостей студентів, безумовне сприйняття майбутніх фахівців як особистостей та ін.
Формування всебічно розвиненої особистості майбутнього фахівця вимагає здійснення цілеспрямованої виховної роботи у різних напрямах: моральному, правовому, патріотичному, екологічному, трудовому, економічному, естетичному тощо. Інтегруючою ланкою процесу професійної підготовки майбутніх фахівців є спілкування, оскільки саме у взаємодії формується мотивація студентів до навчання. Викладач повинен бути яскравою творчою індивідуальністю, із власним світоглядом, світорозумінням та у суб’єкт-суб’єктній взаємодії власним професіоналізмом подавати приклад для наслідування майбутнім фахівцям.
EMS- Кількість повідомлень : 41
Дата реєстрації : 10.03.2015
Схожі теми
» ВПЛИВ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВНЗ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ
» ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ФАКТОРІВ НА ЯКІСТЬ М’ЯСА СВИНИНИ
» ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ
» ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ НА ВЛАСТИВОСТІ ПИВА
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИКИ
» ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ФАКТОРІВ НА ЯКІСТЬ М’ЯСА СВИНИНИ
» ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ СТУДЕНТІВ-ТОВАРОЗНАВЦІВ
» ВПЛИВ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ НА ВЛАСТИВОСТІ ПИВА
» ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ТОВАРОЗНАВЦІВ-ЕКСПЕРТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИКИ
Конференцiя ЕМС 2015 :: Тезисы по основным тематическим направлениям конференции :: Секция 6. Формирование профессиональных компетентностей при подготовке товароведов-экспертов.
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі